Friday, December 25, 2015

Dekan.

2.16 a.m
Mata aku bengkak and panas.
Mana taknya,
Menangis sebesen.
Kabhi Khushi Kabhi Gham punya pasal.

Petang tadi habis kelas aku jumpa mentor aku.
Konon nak bagitaulah,
aku ada masalah tidur and selalu demam
So selalu skip kelas.

Hah hamik.
Dia bawak aku jumpa dekan (dean) terus.

Sir Ullas Kamath (dean) - "Hah , kyon he?"

Conversation seterusnya adalah dalam bahasa hindi yang aku tak faham between sir ullas and mentor aku.
Aku tunduk tunduk hormat je.
Serious tak faham.

After a while berfilem hindustani.

Dean - "Meet our doctor in Udupi , i'll give him a call for you to meet him"

Alahai baiknya dean.
I suppose to meet Dr. Shashit Karan (entah betul entah idok eja) personally.

Dean - " I will tell him to just have a check on you okay?"

Pause kejap.
Aku fikir sambil pandang dinding putih.

"I will think about it sir , dhanyavaad hey sir-ji" (cey padahal cakap inggeris je. haha)

Hakikatnya malas nak pergi Udupi.






No comments: