Wednesday, January 26, 2011

Saya mahu POWER

Aku dekat library bersama-sama Z mengulangkaji pelajaran bagi peperiksaan. sunyi.. sunyi.. Library memang sunyi. (ehhh, ayat sangat skema maaf maaf)

Handphone ku sudah disilentkan supaya bila daddy call tak delah library transform jadi disco. Namun jangan ingat aku tak fokus dekat handphone aku. sesekali menjenguk jenguk jugak handphone dengan harapan ada orang nak call (I am waiting Ikhwan= kate nak call, tak call2 pun =,=")

Aku mula fokus sampailah satu tahap, atlast! ada orang call but...

[013-3###### calling]
Aku segera angkat, siapakah gerangan empunya nombor?

The conversation start, "Hello" suara seorang wanita yang kedengaran seperti suara iklan di radio radio tempatan. "hello" jawabku ringkas.

"Ni, Nazatul Amira ke?" tanya si gadis telefon, "Ye saya, sapa ni??"jawabku malas.

"Saya, dari syarikat POWER ROOT" jawabnya, dalam hati aku pehallah pulak tengah tengah malam office POWER ROOT bukak?

"Nombor anda telah didaftarkan dalam pertandingan kami, jadi...", ujarnya, hatiku berdebar debar, apa perempuan ni nak gitau? Nombor aku kena banned ke?

"Anda menang motor, jadi tahniah lahh ye,"akhir katanya,

Aku jawab" ohh ye ke...." dengan nada tak de response.

 Ku jangkakan Doyok iaitu orang Indonesia mempunyai sindiket penipuan pasal mende2 pertandingan macam ni.
Akuu bermonolog dalaman, "Lepas ni mesti isteri si Doyok nak nombor akaun aku",


aku diam, menyusun strategi untuk kenakan si Doyok penipu. "Abislah kau kena mati matian dengan aku!"

Tapi....

Si penelefon gelak berteraburan! Ade yang KAHKAHKAH adenya HAHAHAHA ade yang MUAHAHAHA ade yang KIHKIHKIH ade yang HIHIHI pfffft, aku tipu yang last tu tukang prank tak gedik macam tu.. hoho

Aku serah telefon kat Z,sebab nak tahan panas aku *padahal nak cover malu lepas kena prank. =,=

Z try main teka teki dengan agent penipu POWER ROOT. Yes! Dapat tahu! Aeisyah Yazeedah!

Aku rampas balik handphone aku and senyum lebar

Aeisyah still gelak gelak. aku pun mulakan conversation, "Kau pehal??"

Dia jawab, "Blurr gile kau, xde reaction"


*This entry is for you Aeisyah! :D

4 comments:

normaidayu zainal said...

hehe..mmg kene prank betol laa ni...
*tapi bile ckp pasal mnde ni..ayah ayu pon penah kene tau...menyampah btol ayu!
mane name kite kat list sblh ni?huuu~

Chan said...

Aah ayu.. kena prank.. hahahha

yg pasal doyok tu.. dia mmg.... sangat popular di malaysia.. heh

then,, nk msk sebelah ni? hee~ bg gambar lahhh. ;D

sayasukanutella said...

gambar ak pon xde -.-

Chan said...

gamba kau pun tak de dlm gengaman ku. bagaimanakah aku nak letak dirimu dalam blog ini? ^^