Wednesday, July 6, 2011

Gadis yang kurang manis.

Di dalam Laboratory Biology..

"Boleh duduk ?" tanya seorang lelaki bernama Hafiz.
"ha, duduk lah" kata gua dengan seraknya (gara-gara sakit tekak)

Nampaknya, aku akan bergandingan dengan Cik Din untuk eksperimen kali ni.

Halamak! Aku tertinggal buku"kata aku dengan gaya yang gelabah.
"Takpe.. Guna buku ni dulu, tulis atas ni"(Hafiz jadi baik)

Aku pun recordlah data atas buku Cik Din dengan rasa tak bersalahnya. Tiba-tiba:

"Good job! ha, Cik Din, mana buku kamu?" kata sifu selepas menyelak buku yang ditulis aku.

"errr," (muka Cik Din blur)

"Ni buku dia Miss" jawab aku dengan beraninya.

"Aik? tapi kamu tulis dalam buku tu?" (muka miss dah pelik)

"Sebab, saya tak bawak buku. Kami kongsi buku miss" berkata dengan penuh yakin.

"Ha??pandaiii! pergi amek buku kamu lah cik kakk" sound sifu.

Malu bukan kepalang lagi, gua dengan Monotonous(tertinggal buku jugak) balik ke bilik.
Malang is odourless, pintu rumah kami berkunci.

Kami berfikir sejenak dengan muka ketat, nampaknya tiada pilihan lain, aku ke bahagian belakang rumah.


"Kau tak takut jatuh?" kata Monotonous.
"takde pilihan lain, aku kena panjat jugak" kata kata pujangga berani mati.

"Ok, hati hati, jangan pandang bawah tau Chan" (muka risau)
"Kau pulak jangan usyar dari atas ni, malu i" (muka mintak pelempang)

Maka, aku pun panjatlah sampai ke tingkat Dua. Nampaknya aku still ahli Yamakashi yang berwawasan! (muka bangga)

Kejayaan itu membuahkan hasil yang baik, aku balik ke Lab dengan buku aku.
Akhirnya, aku dan Cik Din berjaya memuaskan hati sifu yang dihormati.

Tiba-tiba aku terfikir,

"rasa seronok pulak panjat pergi tingkat Dua, lain kali nak masuk rumah ikut jalan panjat tu lah"

Sekian,




3 comments:

EYFAalias said...

ceh. beraninya. kalau eyfa. takde maknanya nak panjat2. ehehee

btw jom join contest eyfa nak? mana tahu boleh menang kan? :)

http://eyfaaliasstory.blogspot.com/2011/07/contest-karang-dan-menang-by-eyfaalias.html

shiema sufian said...

bik baik takut jatuh -.-'

Anonymous said...

rock gile.aku last panjat bgnan 11 tahun lepas.zaman perut rata..keke..